Klimafestivalen Varmere Våtere Villere setter klimaendringer, klimapolitikk, og samfunns- og næringsomstilling på agendaen. Mannheimer jobbet tett med festivalsjefen og initiativtakerne for å skape en felles identitet og historie for festivalen.
Mannheimer er stolte av å ha bistått med lanseringen av Klimafestivalen Varmere Våtere Villere. Klimafestivalen hadde behov for bistand til kommunikasjonsplanlegging, tekstproduksjon, medieinnsalg og lanseringsplaner.
Med høyt faglig nivå og engasjerende innhold, ønsket festivalen å nå en bred målgruppe. Formen på festivalen skulle være variert og humørfylt, og programsammensettingen skulle bidra til å skape festivalfølelsen.
Vi jobbet tett med festivalsjef og initiativtakere for å skape en felles identitet og historie for festivalens eksterne kommunikasjon, og utførte intervjuer med initiativtakere for å hente ut de gode historiene. Gjennom samtaler med dem ble det tydelig hvilken stil og tone festivalen skulle ha, og hvordan de ønsket å fremstå ved lansering. Vi jobbet også tett med designer for å sørge for et godt samspill mellom design og kommunikasjon.
På oppdrag fra festivalsjefen opprettet Mannheimer en kommunikasjonsplan hvor vi identifiserte ulike målgrupper og utviklet budskap på overordnet nivå, i tillegg til målgruppetilpassede budskap. Vi bisto også med kommersielle tekster og slagord. Tett opp mot lansering utformet vi en strategi for pressehåndtering og pressemelding, samt en tiltak- og lanseringsplan.
Arbeidet bidro til å skape en språklig identitet som kler både formatet og designet på festivalen, samt oppmerksomhet og engasjement ved festivalens lansering.