Nøkkelen til suksess når du skal planlegge årets kommunikasjonsaktiviteter? Å ha god plan i bunn som sørger for at du ikke mister fart og retning.
I en verden der det meste handler om å treffe målgruppene dine, i de riktige kanalene, til rett tid, er det lett å glemme at kommunikasjon i bunn og grunn handler om menneskelige relasjoner.
Visste du at stemmen du bruker for å formidle budskapene dine kan ha stor effekt på merkevarens ytelse? Et godt rammeverk for stil og tone kan gjøre underverker for bedriften din.
Alle har noe på hjertet, enten vi deler det privat, i sosiale medier eller til pressen. I et stadig skiftende medielandskap kan være krevende å nå frem med budskapet sitt – men det finnes råd!
Vi styrker tjenestetilbudet vårt med et strategisk viktig samarbeid.
«Everybody has a plan until they get punched in the mouth», sa Mike Tyson. Det er et ganske godt bilde på situasjonen vi står i. Her er elleve råd til deg som jobber med kommunikasjon under koronakrisen.
I komplekse og usikre tider er det ekstra viktig å ha en god kommunikasjonsstrategi. Men selv om det fristende å ta en snarvei: Er en ferdig mal løsningen?
Hvorfor er det så viktig å vite hva kundene dine mener om deg? Jo, fordi innsikt i kundeopplevelser ruster deg for fremtiden. En innsiktsbasert mini-makeover kan gjøre mye for bedriften din – og enda mer for kundene dine.
Du har ikke noe å skjule. Selvsagt har du ikke det. Så hvorfor skal da et uskyldig intervju likevel skape støyende medieoppslag?
«Da jeg fikk høre om muligheten til å få relevant arbeidserfaring i kommunikasjonsbransjen gjennom Universitetet i Bergen, søkte jeg med en gang», sier masterstudent Susann Grønningsæter Grongstad.
Ny teknologi for digital kommunikasjon utvikles i rekordfart. Løsninger som ville tatt årevis å realisere ser nå dagens lys i løpet av noen få uker. Men er det nødvendig å ta i bruk alle de nye verktøyene og kanalene?