Vårt fleksible og erfarne kompetansemiljø tilbyr et bredt spekter av kommunikasjonstjenester med hovedvekt på strategisk og digital kommunikasjon, kreativ innholdsproduksjon, mediehåndtering og målgruppeinnsikt og analyse.
Vi er gode sparringspartnere og rådgivere for kundene våre, og legger sjelen vår i å sikre et godt og trygt samarbeid. Det innebærer at vi lytter både til deg og målgruppene dine, for å sikre at du treffer på behov, forventninger og følelser.
God kommunikasjon fører til positiv vekst og bidrar til et bedre omdømme.
God kommunikasjon fører til positiv vekst og bidrar til et bedre omdømme.
Siden 2009 har vi i Mannheimer hjulpet private og offentlige virksomheter med å kommunisere strategisk og tydelig. Vi bistår i alle faser av prosessen – fra planlegging til gjennomføring og evaluering – med et erfarent og fleksibelt team som dekker alt fra strategiutvikling til innholdsproduksjon.
Våre kjerneområder er strategisk og digital kommunikasjon, PR og innholdsproduksjon. Vi utvikler kommunikasjonsstrategier og planer, merkevareplattformer, innholds- og SoMe-strategier, samt innhold for fysiske og digitale flater.
Vi sikrer løsninger som fungerer og skaper verdi for deg, enten alene eller sammen med våre gode samarbeidspartnere.
Vi bygger vår arbeidsmetode på solid innsikt og grundige analyser, der kreativitet, strategiske evner og kommersiell tenkning er nøkkelkomponenter. Sentralt står også oppdatert kunnskap om samfunn, mediebilde og teknologi.
For å utnytte hele vår faglige bredde, jobber vi ofte som en redaksjon. Målet vårt er enkelt: å levere resultater som gir deg både trygghet og målbar effekt.
Gjennom kreative workshops og effektive arbeidsmøter blir vi godt kjent med deg og din virksomhet. Hos oss er du ikke bare en kunde, men en samarbeidspartner.
Vi lytter til dine behov og målgrupper for å skape budskap som engasjerer, oppleves relevant og treffer riktig. Sammen sikrer vi de beste løsningene for deg og din virksomhet.
Lene har over 13 års erfaring med strategisk kommunikasjonsarbeid for både offentlige institusjoner og store og små bedrifter i ulike bransjer. Hennes spesialfelt er kommunikasjonsstrategi, lederstøtte og rådgivning, profilering og merkevare.
Lene brenner for kommunikasjon som verktøy for å oppnå endring, og for å gjøre faginnhold og kunnskapsbaserte merkevarer synlige og tydelige gjennom strategisk kommunikasjon. Hun er engasjert og engasjerende, påkoblet samfunnsbildet og ambisiøs på vegne av kundene. Lene foretrekker å jobbe i tett samarbeid med kunden og få innsikt i kundens behov og smertepunkter. Hun har tett kontakt med Mannheimers kunder og er en trygg, tydelig og ansvarlig rådgiver og prosjektleder.
For Lene handler en god kommunikasjonsprosess om å stille de gode spørsmålene, få relevant innsikt, forme argumentene og forankre arbeidet internt hos kunden. Hun jobber særlig godt i tverrfaglige team og snakker og skriver norsk og engelsk flytende.
Lene er kontinuerlig faglig oppdatert gjennom sitt mangeårige engasjement og verv som nestleder i Kommunikasjonsforeningens sentralstyre.
Lene er en ettertraktet debattleder og foreleser, og underviser årlig i strategisk kommunikasjon, presentasjonsteknikk, og merkevare ved Institutt for Medier og kommunikasjon ved Universitetet i Bergen.
Lene har en master i Litteraturvitenskap fra Universitet i Bergen, med medievitenskap i fagkretsen. Hun har etterutdanning i kommunikasjonsarbeid fra Høgskulen på Vestlandet og oppdatert kursing innen kommunikasjonsstrategi, lederkommunikasjon, bærekraftkommunikasjon, krisekommunikasjon og AMEC.
Lasse har over 30 års erfaring fra privat næringsliv, finansjournalistikk og ledelse. De seneste 15 årene har han bistått en rekke store norske bedrifter med strategisk kommunikasjonsrådgivning, mediehåndtering og tekstproduksjon.
Lasse har de seneste årene jobbet tett med store bransjeledende aktører som Framo, Cargill og Sweco, og har ekspertise innen havbruk og finans. Han har gjennomført større prosjekter for næringsklynger og har bistått interesseorganisasjoner med å nå frem til beslutningstakere. Han skriver også årsrapporter, markedsrapporter, bærekraftrapporter, kronikker, leserinnlegg og pressemeldinger.
Lasse setter sin ære i å formulere presise budskap, fnyser av tåkeprat og er en sterk tilhenger av å sette punktum. Han setter seg raskt inn i kompliserte problemstillinger og er ekspert på å raffinere budskapene slik at målgruppene forstår dem. For Lasse handler et vellykket prosjekt om å levere det kunden trenger, og ikke minst sørge for å ha en ypperlig dialog gjennom hele arbeidsprosessen. Kundene forteller at han er lett å samarbeide med, kunnskapsrik, fleksibel, ærlig, lett å like, rask til å respondere, og ikke minst leverer han rett kvalitet til riktig tid.
Lasse har fire års høyskoleutdanning innen økonomi, administrasjon, systemering og programmering. Han har vært redaksjonssjef i Dagens Næringsliv, næringslivsredaktør i Bergensavisen og daglig leder i Kime Kommunikasjon.
Einar Olsson er senior kommunikasjonsrådgiver med over 10 års erfaring fra bransjen. Han har god og variert erfaring fra kommunikasjonsarbeid, prosjektledelse, rådgivning og innholdsproduksjon innenfor de fleste bransjer – alt fra offshore- og oljesektoren til politiske partier, offentlig forvaltning og kultursektoren.
En stor del av Einars arbeidshverdag handler om å sette seg inn i ulike fagfelt for å formidle et tydelig budskap med målgruppen i sikte. Han har lang erfaring i å lede prosjekter og gi kommunikasjonsråd til kunder i ulike bransjer og fagfelt, fra innovasjon og forskning til subsea og kultur. En av hans hovedstyrker er å analysere, skaffe seg oversikt over komplekse problemstillinger og store mengder informasjon.
Einar har en mastergrad i litteraturvitenskap fra UiB med engelsk i fagkretsen.
Cecilie er senior kommunikasjonsrådgiver med ti års erfaring innen kommunikasjon og rådgivning. I Mannheimer jobber Cecilie spesielt med konsept- og strategiutvikling, PR og krisekommunikasjon og innholdsproduksjon for både offentlige og private kunder.
De siste fire årene har Cecilie jobbet både strategisk og kreativt med kunder som Sparebanken Vest/Agenda Vestlandet, Miljøløftet, NMBU, Kode kunstmuseer og komponisthjem og NORCE. Hun jobber særlig godt sammen med komplimenterende kompetanse i prosesser som krever både idé- og konseptutvikling, strategi, tekstforfatting og gjennomføring av store og små kampanjer.
Cecilie er god til å lytte og forstå kundens behov, samtidig som hun er svært idérik og kreativ. Hun er godt vant til å jobbe i tverrfaglige team og hennes styrke er å både se det store bildet, samtidig som hun holder et øye med de viktige detaljene. Hun har ofte det siste blikket på leveransene i Mannheimer, og er opptatt av å formidle merkevarer på en inkluderende og tilgjengelig måte. Tilbakemeldingene fra kolleger og kunder er at Cecilie er en aktiv, dedikert og varm rådgiver og ressurs.
Cecilie er utdannet medieviter på masternivå med spesialisering i mediesosiologi. Interessen for digitalisering og nettverksteknologi formaliserte hun med masterprogrammet i digital kommunikasjonsledelse ved BI i 2019. Her tilegnet hun seg kunnskap om hvordan vi skal forstå, analysere og håndtere de digitale og teknologiske utfordringene og mulighetene som ligger i dagens arbeidsliv.
Søsterselskap og vår hovedsamarbeidspartner innen design, merkevare og kampanjer.
https://haltenbanken.com/Vår samarbeidspartner innen Public Affairs.
https://www.rudpedersen.com/noMorselskap og vår samarbeidspartner innen design, grafiske tjenester og medietjenester.
https://aksell.no/Vår samarbeidspartner innen presentasjonsteknikk og produksjon.
https://www.truewest.no/