Lurer du på hvordan du kan formidle og spre fagkunnskapen din på best mulig måte? De dyktige fagfolkene i Webstep inviterte Mannheimer til å holde kurs for dem i Oslo, der temaet var budskap i media og i egne kanaler.
Mange fagfolk sitter på mye relevant kunnskap som de ønsker å formidle, men ikke alle er sikre på hvilke kanaler de bør bruke for å få best gjennomslag, eller hvordan de skal fange publikums interesse og få dem til å forstå og huske budskapet.
Vi ga Webstep våre beste tips om hva de bør tenke på når de skal få organisasjonens kunnskapen på trykk, og hvilke knapper de kan trykke på for å selge inn budskapet til debattspaltene. Vi ga kursdeltakerne innblikk i hva journalistene er opptatt av. I tillegg fikk de en oppskrift på hvordan de skriver en tydelig kronikk, som er et annet godt verktøy for å bygge fageksperter og samtidig styrke bedriftens eller organisasjonens omdømme.
I løpet av kurset diskuterte vi også hvordan fagfolk kan formidle kunnskapen sin i egne kanaler, for å nå frem til de rette målgruppene. Vi snakket om hvordan en fagblogg kan være et ypperlig verktøy for å markedsføre tung fagkunnskap til et interessert publikum, bygge opp fagfolkenes status og gjøre bedriften mer synlig og bedre kjent for de riktige tingene.